Bir kullanıcının şirket içi posta kutusunun Exchange Online’a taşınmadığı hatasını aldığı bir Hybrid ortamda garip bir sorunla karşılaştım. Aşağıdaki adımları uygulayarak sorunu çözebilirsiniz.
- “Onprem Exchange” sunucusuna bağlanın.
- “Exchange Management Shell” i açalım.
- Etkilenen posta kutusunu devre dışı bırakın. Örneğin, Disable-RemoteMailbox Onur.CAN
- Değişikliklerin gerçekleşmesi için Microsoft 365 senkronizasyon süresini bekleyin. Eşitlemeden sonra posta kutusu geçici olarak silinenler listesine taşınmaktadır.
- Şimdi, remote kullanıcı posta kutusunu değil , Enable-Mailbox komutunu kullanarak on-premises posta kutusunu yeniden etkinleştirin. Örneğin Enable-Mailbox Onur.CAN
Not : Kullanılabilir bir AD hesabı yoksa Enable-mailbox komutu çalışmayacaktır. - Eşitleme tamamlandıktan sonra, onprem exchange sunucuzundan Exchange Online’a geçişi başlatın ve ilgili lisansı atayın.
Sorunsuz günler