Bu makalemizde şirket içerisinde çalışan bir personelinizin silmiş olduğu e-postanın new admin center ara yüzünden nasıl kurtarılacağını anlatacağım. Tabi bu işlemi yapmadan önce bir takım ön gereksinimler bulunmaktadır.
- E-Posta öğelerini kurtarmak için kullanılacak olan Exchange yönetici hesabının “Mailbox Import Export” yetkisine sahip olması gerekmektedir. Bunu yapmak için, yeni bir Rol oluşturabilir veya mevcut bir rolü değiştirebilir ve “Mailbox Import Export” izin listesine ekleyebilirsiniz.
- İzinler verildikten sonra birkaç dakika bekleyin, oturumunuzu kapatın ve izinlerin oturumunuz için etkin olması için tekrar oturum açın
Öncelikle yeni bir grup oluşturup assigned kısmından admin hesaplarına yetki veriyoruz.
Resim-1
Permissions kısmından Mailbox import export rolü vererek yetkilendirme işlemini tamamlıyoruz.
Resim-2
Exchange Yönetim Merkezi’ne gidelim ve kurtarmanın nasıl yapıldığını görelim.
- Exchange Yönetici Merkezi’nde oturum açın: https://admin.exchange.microsoft.com
- Recipients > Mailboxes gidin
- Öğeleri kurtarmak istediğiniz kullanıcıyı seçin. Recover deleted items sekmesine tıklayalım
Resim-3
3. Recover Deleted İtems sayfasına girdikten sonra , filtreleri istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Kurtarmak için tek bir öğe veya tüm öğeleri seçebilir sonrasında recover deleted items butonuna tıklayabilirsiniz.
Resim-4
5. Öğe daha sonra kullanıcımızın posta kutusuna, özellikle de silindiği klasöre geri yüklenecektir.